I see your monsters

I see your pain

Tell me your problems

I'll chase them away

 

 

Timeflies

Monsters

ft. Katie Sky

 

玫瑰色為女聲,黑色為男聲,紫色為合唱)

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全驅逐出去。

 

RAP

A cup of coffee still steaming

一杯咖啡仍在蒸發著、

Staring back at me, it's blacker than the night

直勾勾盯著我,比黑夜還要漆黑。

I'm awake but still sleeping

我恍恍惚惚,

I keep telling myself I'll be alright (I won't)

持續告訴自己會變好的(我不會)

And I know it can't get worse than today

我也知道不可能比今天的狀況更糟糕了

Sitting here and she's trying to rehearse what to say

她坐在這裡試著排演該說些什麼,

See, she's in the bathroom hoping I'm not in earshot

看,她坐在臥室暗自希望我別聽見。

While she's getting used to the sound of a teardrop (Splash)

當她習慣了淚滴的聲音(淚灑),

It hits the tile

牠正在攻擊,

And I know it's been a while since you seen me

我知道從我看見牠以來,已經有一段時間了。

Smile and laugh like I used to

我像以前那樣笑著,

I've been in denial since it happened

從牠出現以來一直否認著。

Just take me to the past

只要帶我回到過去,

'Cause I just can't imagine losing you (too)

我只是無法想像(也)失去你。

I can't explain this so I'll keep it all inside

無法解釋,所以我把牠們都圈住,

Wear my pain, but it's masked by my pride

而牠們卻穿上我的傷,驕傲的裝扮自己。

She came to hold me and she cried

她前來抱著我哭泣,

Told me this as she stared into my eyes, said

凝視著我告訴我。她說:

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全驅逐出去。

 

RAP

I can't

我不可能。

You won't like what you see

你不會喜歡你所見的。

If you were in my head and had to hear my please

如果你曾在我腦袋裡,聽見了我的請求,

It's like

牠就像……

I can't believe this is happening to me

我無法相信它發生在我身上,

And could someone please shut this fucking answering machine

拜託某些人關掉他媽的回答機器。

So I can start leaving these messages

我才可以留下你永遠不會收到的

That you will never get

這些訊息,

And all these cries for help

所有哭泣都是在求助,

You'll never see and never check

你永遠不會看見也不會去確認,

But I guess it's easy for you to leave me

但我想,離開我對你來說很容易。

But believe me

相信我,

See this isn't something that Imma just forget

看見了不算什麼也將忘懷的事,

I would trade it all for one more minute

我會花了幾分鐘把它交易。

Don't you see I really need you to talk to

你沒看見我真的需要和你對話嗎?

I'm still sitting here wondering who did it

我仍坐在這裡猜測著那是誰。

While I'm staring out our front door

就在我盯著我們的前門時,

Knowing you'll never walk through

明白了你永遠不會再經過。

Said you'd come right back

你曾說很快會回來,

And now you're gone like that

現在你又再度離開。

A blank stare as I stand so alone

轉眼間我感到多孤獨,

And know you're never coming home (damn)

明白你不會再踏進家門。(可惡)

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全驅逐出去。

 

RAP

I got a heart made of fool's gold

我得到了一顆愚人之金打造的心,

Got me feeling so cold

讓我感到微寒。

But you chipping away

而你丟棄了

All the promises that I told

所有你曾說過承諾。

Felt like I was on those

我就像在融化,

But keep slipping away

也漸漸溜走。

I want nobody else

我不想要其他人,

But it's hard to get to know me

別人也很難了解我。

When I don't know myself

當我迷失了,

And it helps

牠幫助了我。

'Cause I felt

我感受到了

I was down, I was out

我的低潮、我的局外。

Then you looked at me now

然後你現在看著我,

And said

說:

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前……

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全驅逐出去。

 

 

Katie Sky獨唱版本:

( 歌詞僅副歌相同)

完整歌詞點我

 


同場加映

英語歌。Eng Song

【英語歌翻譯】

【好聽英語歌Youtube合集】

 

注意事項

中文均為自己翻譯,非逐字翻譯。標點也是自己加的。

請多利用「分享」功能,引用內容請註明本站。

歡迎留言與草莓聊天分享😊 😊 😊 🍓 🍓 🍓

 
arrow
arrow
    文章標籤
    Timeflies Katie Sky Monsters
    全站熱搜

    張草莓 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()