I see your monsters

I see your pain

Tell me your problems

I'll chase them away

 

 

Katie Sky

Monsters

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全驅逐出去。

 

In the dark we, we, we,

黑暗中我們我們

stand apart we, we,

被隔離,我們我們

never see that the things we need are staring right at us.

從沒看到需要的東西正在我們眼前。

You just want to hide, hide, hide

你只想要躲、躲、躲,

never show your smile, smile.

從不展露你的微笑、微笑。

Stand alone when you need someone

你孤單站著,需要一個依靠。

its the hardest thing of all

最艱難的是,

that you see are the bad, bad, bad memories

你所看見的都是最壞、最壞的回憶。

take your time, you'll find it.

慢慢來,會迎刃而解的。

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全都驅逐。

 

 

I could see the sky, sky, sky,

我可以看見天空、天空,

beautiful tonight, night

美麗的今晚、夜晚。

when you breathe why cant you see that

當你呼吸時為何看不見

the clouds are in your head

雲朵就在你腦海?

I will stay there, there, there,

我將會留在這裡、這裡

no need to fear, fear,

無須害怕、害怕,

when you need to talk it out with someone you can trust.

當你需要某人傾訴時,就可以相信:

What you see are the bad, bad, bad memories

那些你所看到的,都只是最壞、最壞的記憶,

take your time you'll find it.

慢慢來,會迎刃而解的。

 

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全驅逐出去。

 

Chase them all away

將牠們全驅逐……

You've got the chance to see the light,

你仍得到了遇見曙光的機會,

even in the darkest night

即使在最深的夜裡,

And I will be here like you were for me,

而我會在這裡就像你曾對我那樣,

so just let me in.

就讓我走進你的心。

 

Cause... I see your monsters

因為……我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前……

I see your monsters

我看見了你心中的怪物,

I see your pain

看見了你心中的傷。

Tell me your problems

告訴我你的擔心害怕,

I'll chase them away

我會將牠們驅逐出去。

I'll be your lighthouse

我會是你的燈塔,

I'll make it okay

讓一切回歸正軌。

When I see your monsters

當我看見你心中的怪物,

I'll stand there so brave

我會勇敢站在牠們面前,

And chase them all away

將牠們全都驅逐出去。

 

 

原先與Timeflies合唱版本:

( 歌詞僅副歌相同)

完整歌詞點我

 

 


同場加映

英語歌。Eng Song

【英語歌翻譯】

【好聽英語歌Youtube合集】

 

注意事項

中文均為自己翻譯,非逐字翻譯。標點也是自己加的。

請多利用「分享」功能,引用內容請註明本站。

歡迎留言與草莓聊天分享😊 😊 😊 🍓 🍓 🍓

 
arrow
arrow
    文章標籤
    Katie Sky Monsters
    全站熱搜

    張草莓 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()